Robotik Cerrahi ile Hedef Odaklı Tedavi

Diz Kireçlenmesi ve Robotik Cerrahi

Hızlı Randevu

Diz kireçlenmesi nedir ve tedavi yöntemleri nasıl olmalıdır?

Vücudun en fazla ağırlık taşıyan ekleminin dizlerimiz olduğunu düşünürsek dizlerde meydana gelen aşınma şaşırtıcı olmayacaktır. Dizler de aşınmanın çeşitli nedenlere bağlı olarak zayıflaması ile kireçlenme ortaya çıkar. İlerleyen yaş ve aşırı kilo diz kireçlenmesinin oluşmasında en önemli 2 etken olarak karşımıza çıkmaktadır. Ayrıca, romatizmal hastalıklar, zayıf kas yapısına sahip olanlar, genetik faktörler, enfeksiyon, düşme veya çarpmalar kireçlenmeye neden olmaktadır.

Diz kireçlenmesi kişinin yürümede zorluk yaşamasına ve ağrılarının olmasına neden olur. Zaman içerisinde eklemlerde şişlik ve şekil bozuklukları meydana gelir. Dizleri bükmede zorluk yaşanırken hareket halindeyken eklemden kıtırtı şeklinde sesler duyulur.

Diz kireçlenmesinde erken tanı ve hastanın yaş durumuna bağlı olarak kireçlenmenin derecesi göz önüne alınarak cerrahi ya da cerrahi olmadan tedavi yöntemi belirlenir. İleri düzeyde kireçlenme olan hastalarda tek çözüm yolu cerrahi tedavidir. Kıkırdak yapının yok olması sonucunda diz protezi ameliyatı uygulanır. Diz Protezi, metal ve polietilen karışımından yapılan yapay bir diz eklemidir. Diz protezi ameliyatları günümüzde robotik cerrahi ile yapılabilmektedir.

Robotik Diz Protezi Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Robotik cerrahi, robot yardımıyla gerçekleşen doktor kontrolünde yapılan cerrahidir. Cerrahın ameliyat bölgesini üç boyutlu olarak net bir şekilde görebilmesini sağlayan robotik cerrahi el bileğini model alan cihazlar yardımıyla cerrah kontrolünde ameliyatın hatasız bir şekilde gerçekleşmesini sağlar.

Görüntüleme yüksek çözünürlükte olduğu için insan gözünün algılamada zorluk yaşadığı küçük doku ve damarlarda onarım işlemi kolaylıkla yapılır. Küçük bir kesi üzerinden gerçekleşen ameliyatta komplikasyon gelişme ihtimali azalmaktadır. Ayrıca kan kaybı ve ağrı geleneksel yöntemle yapılan ameliyatlara göre çok daha azdır. İyileşme süresi hızlı bir şekilde gerçekleşir ve hastanede kalma süresi kısalır.

Neden Robotik Cerrahi?

Robotik cerrahi uygulamasıyla protez diz eklemine en doğru şekilde yerleşir. Diz eklemine en doğal şeklinde yerleşen protez sayesinde ameliyatın başarısı ve hastanın ameliyat sonrası karşılaştığı olumlu sonuçlar robotik diz cerrahisinin avantajlarını kanıtlamaktadır.
Hasta ameliyat sonrası daha az ağrı hisseder.
Hastane kalış süresi azalır.
İyileşme süresi hızlanır.
Emboli riski çok daha azdır.
Protez takılan diz yapay bir his vermez, hasta kendi dizi gibi hisseder.
Protezin ömrü çok daha uzundur.
Hareket kabiliyeti artar.
Yukarı